Puhujat

Alta löydät julkaistut 2022 eCommerce Day -verkkokauppatapahtuman puhujat. Lisää puhujia julkaistaan kesän aikana.

"Käänteiden kautta kasvuun" -teeman myötä inspiroidumme muutoksesta ja miten juuri siitä on mahdollisuus ammentaa eväät kasvuun. Tapahtuman avaa Keynote-puhuja Ilkka Kaikuvuo. Ilkka on rinnakkainyrittäjä, intohimoinen kestävyysliikkuja ja hallitusammattilainen. Hän puhuu kasvusta, kivusta, sitkeydestä ja yrittämisestä omien kokemustensa ja yrittäjiensä kanssa kokemansa pohjalta. 

Katso alta päivän puhujamme sekä heidän ajatuksiaan puheenvuorojensa sisällöistä. Lisää puhujia julkaistaan kesän aikana.

Osta liput täältä.

 


 

Ilkka_Kaikuvuo

 

Ilkka Kaikuvuo

Toimitusjohtaja, Varaani
Hallitusammattilainen

 

Kylmä tunne kouraisee vatsanpohjaa; kassassa ei ole rahaa ja laskuja maksamatta iso pino. Mitä tehdä?

Yrittäjän arki on normaaliaikoina epävarmaa ja poikkeuksellisina aikoina poikkeuksellisen epävarmaa. Ennen hanskojen lyömistä tiskiin voidaan kuitenkin asioita tehdä ja toisinaan ne jopa auttavat! Kaikuvuo kertoo kokemuksia, vinkkejä ja oppeja omasta lähipiiristään ja portfolioyhtiöistään; 24 h ennen konkurssia.

Ilkka on tamperelainen rinnakkainyrittäjä, Varaanin toimitusjohtaja, hallitusammattilainen, kestävyystyhmäilijä ja kasvuyritysten sparraaja. Uransa aikana Kaikuvuo on ollut perustamassa lukuisia yrityksiä, mm Framery ja Surveypal ja toimii kahdeksassa eri hallituksessa - mm. Vilkas Group. Ilkka on vuoden nuori hallitustekijä 2021 ja innokas harrastelijamaratoonari.

 

 

 

Susanna Myllymäki

 

Kauppiastarina: Susanna Myllymäki

Toimitusjohtaja, More Joy Oy

 

Jos antaisin ohjeita alkaville verkkokauppayrityksille, korostaisin tavoitteiden asettamista mahdollisimman korkealle, investoinnin kaksinkertaistamista suunnitellusta ja oikean tiimin kokoamista yrityksen ympärille ja ennen kaikkea oman brändin vahvaa rakentamista. Tulevaisuuden tutkimukset ovat parasta iltalukemista dekkareiden rinnalle. Ja kuten isoäiti joskus opetti: "Yrityksellä ei ole koskaan ongelmia. On haasteita, isoja ja pieniä. Osan haasteita taklaat itse, suurempiin tarvitset vain oikean kumppanin." Yrittäjänä menestyminen vaatii optimistisen asenteen - siinä kaikki.

Susanna ilmoitti jo 4-vuotiaana alkavansa yrittäjäksi. Helsingin kauppatorin turistit tarjosivat teinille ensikosketuksen kansainväliseen kauppaan ja herättivät ajatuksen siitä, ettei aina tarvitse aloittaa kotimaan kaupalla vaan voi jo alusta asti ajatella globaalisti ja etsiä siihen vain oikeat välineet. Tie on ollut pitkä aina kansainvälisistä messuista eri puolilla maailmaa nykyiseen, globaaliin verkkokauppaan. Asiakkaina ovat kuluttajat, jälleenmyyjät ja maahantuojat yli 30 maassa. Nykyään More Joy toimii maaseudulla Parkanossa ja on lähes naapuri New Yorkille, sillä lähetys maahantuojan varastoon kulkee kolmessa päivässä tilauksen saapumisesta. Perheyrityksen voimavarat ovat suomisisun lisäksi investointirohkeus ja se, että osaamista ostetaan aina parhailta osaajilta. Kilpailijat voitetaan nopeudella, joustavuudella ja luotettavuudella sekä tilintarkastajan harmiksi valtavan suurella valmisvarastolla. Siihen ja erityisesti omaan tuotantoon perustuu koko verkkokaupan toimivuus. 

 

Tero_Lausala

 

Tero Lausala

Toimitusjohtaja, Suomalaisen Työn Liitto

 

Kotimaisuus on tutkitusti merkittävä valintatekijä ostopäätöksissä niin kivijalassa kuin verkossakin. Suomalaiset haluavat suosia kotimaisia verkkokauppoja turvallisuuden, luotettavuuden ja vastuullisuuden takia. Suomalaisen Työn Liitto on luonut kriteerit verkkokaupoille, jotka haluavat kertoa kotimaisuudestaan Avainlippua hyödyntämällä. Tero kertoo puheenvuorossaan, mikä merkitys kotimaisuudella on verkkokaupassa, miksi sillä on väliä ja miten tätä trendiä yksittäinen verkkokauppa voi hyödyntää oman myyntinsä edistämiseksi.

Tero Lausala on Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja ja hänellä on 20 vuoden kokemus mm. IT-palveluiden, kansainvälistymisen sekä energiateollisuuden parissa. Tero uskoo teknologian, asiakaskokemuksen, datan ja brändin voimaan liiketoiminnan kasvattajana. Suomalaisen Työn Liitto on yli 6000 yrityksen yhteisö, joka edistää yritysten kilpailukykyä sekä Suomessa että kansainvälisillä markkinoilla.